Friday 8 February 2013

განათლების დონე საქართველოში


როგორია განათლების დონე საქართველოში

განათლების დონე საქართველოსა და მსოფლიოში (შედარება)
ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების მსოფლიო ორგანიზაციის მონაცემებით, 2012 წლისთვის იმ ქვეყნების საუკეთესო ათეული, რომელსაც ყველაზე მეტი უმაღლესი განათლების მქონე მოქალაქე ჰყავს, ასე გამოიყურება: კანადა, ისრაელი, იაპონია, აშშ, ახალი ზელანდია, სამხრეთ კორეა, დიდი ბრიტანეთი,ფინეთი, ავსტრალია, ირლანდია. ამავე ორგანიზაციის მოხსენებაში ხაზგასმით არის აღნიშნული, რომ მსოფლიო ეკონომიკური კრიზისის ფონზე, უმაღლესი განათლების მქონე ადამიანებს უმუშევრობა სხვებზე ნაკლებად ემუქრებათ... რა ვითარებაა ამ თვალსაზრისით საქართველოში?
- ჩვენს ხელთ არსებული მონაცემებით, კანადაში მოსახლეობის 51%-ს აქვს მიღებული უმაღლესი განათლება, ისრაელში - 46%-ს, იაპონიაში - 45%-ს. 
- საქართველოში მოსახლეობის მხოლოდ 22%-ია უმაღლესი განათლების მქონე ანუ ეს მაჩვენებელი წამყვან პოზიციებზე მყოფი ქვეყნების მაჩვენებლებს ორჯერ და მეტად ჩამოუვარდება, რაც, ცხადია, არასახარბიელოა. საქართველოში ყოველ 10000 მოსახლეზე მოდის 234 სტუდენტი (აღსანიშნავია, რომ 2003 წელს მოდიოდა 355 სტუდენტი), მაშინ როცა, მაგალითად, ლატვიაში ყოველ 10 000 მცხოვრებზე 492 სტუდენტია, ანუ საქართველოზე 2,1-ჯერ მეტი! მით უმეტეს, რომ განვითარებულ ქვეყნებში სტუდენტების რიცხვი განუხრელად იზრდება. სტუდენტები და უმაღლესი განათლების მქონე პირები განვითარებული ქვეყნების მოსახლეობის 65 პროცენტს შეადგენენ. 


sasss


- უმაღლეს განათლებაზე კანადა მთლიანი შიგა პროდუქტის 7,5%-ს ხარჯავს, ისრაელი - 7,2-ს... რა ვითარებაა ამ მხრივ საქართველოში?
- საქართველოში განათლებაზე მთლიანი შიგა პროდუქტის 2,4% გამოიყოფა, მაშინ, როცა საშუალო ევროპული მაჩვენებელი 5-6 პროცენტია; რაც შეეხება საბიუჯეტო ასიგნებებს, განათლების სფეროსთვის ბიუჯეტის 8 პროცენტია გამოყოფილი, საშუალო ევროპული მაჩვენებელი კი 11-12 პროცენტია. როგორია ეს ციფრები სხვადასხვა სახელმწიფოში? საბერძნეთში განათლებისთვის გამოყოფილი სახსრების წილი მთლიან შიგა პროდუქტსა და ბიუჯეტში, შესაბამისად, 3,1% Dდა 6,4%-ია, ლიტვაში - 5,8% და 15,5% და ა.შ. ევროგაერთიანების ქვეყნების ხარჯების ყოველი მეცხრე ევრო განათლებაზე იხარჯება, ჩვენთან კი - მხოლოდ ყოველი მეთორმეტე, ამასთანავე, თუ ევროკავშირის ქვეყნებში მოსახლეობა განათლების ხარჯების მხოლოდ 13 პროცენტს ფარავს, საქართველოში ეს მაჩვენებელი თითქმის 70%-ია, (!) ყველაზე კატასტროფული ვითარება მეცნიერებაშია, რომელზე დანახარჯიც მთლიანი შიგა პროდუქტის მხოლოდ 0,2 პროცენტს შეადგენს. საქართველოში მეცნიერების დაფინანსება რამდენჯერმე უნდა გაიზარდოს, ეს სისტემა, ფაქტობრივად, განადგურებულია და მეცნიერული კვლევის ორგანიზება თავიდან არის აღსადგენი. საიდან უნდა მოვიტანოთ საჯარო თანხები? ჩემი აზრით, უნდა შემცირდეს მმართველობის ორგანოებისა და ძალოვანი სამინისტროებისთვის გამოყოფილი თანხები. ეს დაფინანსება აქამდე, ქვეყნის ბიუჯეტის თითქმის ნახევარს, 49%-ს მოიცავდა. როცა ევროპულ ორიენტაციაზე ვსაუბრობთ, მთავარი მიზანი ევროპული პოლიტიკური წესრიგის, თავისუფალი საზოგადოების დაფუძნება უნდა იყოს, რომლის ქვაკუთხედი მაღალი დონის განათლების მიღების საყოველთაობა იქნება. ეკონომიკის, მრეწველობის, მაღალი ტექნოლოგიების განვითარება გააჩენს მოთხოვნას ახალ სპეციალობებზე და არა მხოლოდ იურისტებსა და ფინანსისტებზე, ბანკირებზე. 


წყარო/Source: http://www.ambebi.ge/sazogadoeba/63734-ganathlebis-done-saqarthvelosa-da-msoflios-skhvadaskhva-qveyanashi.html#ixzz2JNR2CNOH

განათლების დონე საქართველოში
მოგეხსენებათ საქართველოში განთლების დონე უკვე კატასტროფულად დაეცა, მარტო კითხვის დონის მაჩვენებლები უტოლდება ს.არაბეთის, ირანის და აფრიკის ქვეყნებსაც კი ... პროფესორ_მასწავლებლების მნიშვნელოვანმა ნაწილმა თავის საგანი საერთოდ არ იციან და სულ არ აღელვებთ მოსწავლის ბედი, ადრე სწავლა ძალდატანებითი მეთოდებით ხდებოდა ხოლმე ეხლა ეგეც აღარ არის *(ალბათ დამეთანხმებით ამაში დიდი როლი შეასრულა განათლების რეფორმებმა) . . 

მაინტერესებს თქვენი აზრი რა არის საჭირო თუნდაც იმისთვის რომ მომავალმა თაობამ ხელი მოკიდოს წიგნს და ეზიაროს მას, ანუ იმისთვის რომ გადარჩეს ერი "კომპიუტერიზაციისაგან" (მწარე რეალობაა) [B] რა სახის ლიტერატურა უნდა მიეწოდოს მოზარდ ბავშვს რომ დაინტერესდეს _ თუნდაც აქტუალური თემაზე შედგენილი წიგნი (იშოვება თუ არა დღეს ასეთი წიგნი ჩვენთან , ან იბეჭდება კი საერთოდ ?! ) ... ნუთუ იმის შემდეგ რაც ეს საკითხი დასვა დიდმა ილიამ ოდნავ მაინც არ განვვითარდით და მოვედით აზრზე . .მომყავს ციტატა "ჩვენი ხალხი და განათლება
უმეცრება- აი, უმთავრესი სენი, რომელიც ჩვენ ძვალ-რბილში გაგვჯდომია, შეუბრალებლად ჰღრღნის სიცოცხლეს... ეს არავისთვის საიდუმლო არ არის. თითონ ცხოვრება ხმამაღლა ღაღადებს. ჩვენს ცხოვრებაში ისე ფეხს ვერ გადასდგამთ, რომ უმეცრების კვალს ზედ არ წააწყდეთ, რომ უმეცრების მწარე ნაყოფმა თავისი გემო არ გაგაგებინოთ..ჩვენი ხალხი უმთავრესად მიწის მუშაობას მისდევს. ძალ-ღონს არა ჰზოგავს, ოღონდ წლის საზრდო მოიპოვოს მგრამ აი, წელს სეტყვამ გაანადგურა წლის ნაღვაწი საზრდო, მერმის კალიამ ხელცარიელზე დასო, მესამე წელს კიდევ სხვა ღვთის რისხვა დაატყდა თავსა.წლის-ნაწვალ-ნადაგი ხელიდამ გამოეცალა.. რა ქნას? ცოდნა მას არ აქვს, ვერც თავის საკუთარ ძალღონეს დანდობია, ვერც სხვისას მინდობია, ვერც ცალკე ძალ-ღონით გასძღოლია.. სად არის განათლებული, მეცნიერებით შეიარაღებული კაცი, რომლისთვის გული შესტკიოდეს და წარმატების გზა უჩვენოს?
ხალხს მოსავლიანი წელიწადი დაუდგა, ჯაფამ მუქთად არ ჩაუარა. მოსავალი ფულად უნდა აქციოს, მაგრამ როგორ? აღებმიცემობისა





No comments:

Post a Comment